lastbil blaa sidebar

Send os en mail med din bestilling: order@raco.dk

testline12750Prøvestik med ledning

13 pol.
Bestillingsnr. 12750
ISO 11446 DIN 72570

Med en testline forenkles kontrol af stikdåser til trailer / caravans. Fra førersædet kan en person kontrollere samtlige funktioner i stikdåsen. Testlinen er ideel ved fejlfinding og reparation.

testline12650Prøvestik med ledning

7 pol.
Bestillingsnr. 12650
ISO 1724 DIN 72577

Med en testline forenkles kontrol af stikdåser til trailer / caravans. Fra førersædet kan en person kontrollere samtlige funktioner i stikdåsen. Testlinen er ideel ved fejlfinding og reparation.

NYHED: Til biler med CAN-BUS systemer:
Med tidligere kendt testudstyr, kan der opstå problemer ved kontrol af stikdåser på biler med CAN-BUS/Check-Control, da belastningen af systemet er for lille.
Med GSE's nye Testline med belastning kan disse problemer undgås.

 

testline12755Prøvestik med ledning
Bestillingsnr. 12755

Testline 12755 kan anvendes til alle biler gamle som nye, både med og uden CAN-BUS/Check-Control.

# Følgende biler har CAN-BUS/Check Control:
AUDI-BMW- Fiat- Ford- Mercedes- Nissan- Opel- Peugeot-VW etc. #

Tekniske specifikationer:

Test af biler med CAN-BUS systemer:
Testline 12755 har indbygget en automatisk belastning specielt til afprøvning af biler med CAN-BUS / Electronic control systemer. Under afprøvningen belastes begge blinklys, samt tågebaglygte automatisk. Begge baglys og stoplys har en konstant belastning på 6W. Øvrige funktioner har ikke belastning.

Test af biler uden CAN-BUS systemer:
Belastningen, der er indbygget til afprøvning af biler med CAN-BUS systemer, giver samtidigt en korrekt afprøvning af biler uden disse systemer, da ledningsnet og stikforbindelser belastes, og fejlvisning på grund af dårlige forbindelser kan undgås.
For at aktivere belastningsfunktionen i blinklys og tågelygte, skal knappen ”TEST” trykkes ned.

De grønne lysdioder:
Har Testline været aktiveret for længe vil belastningen blive for varm, og en termosikring frakobler belastningen. Samtidig vil de pågældende grønne lysdioder lyse rødt. Når lysdioden igen lyser grønt, er belastningen igen aktiv.
Derfor anbefales det kun at nedtrykke knappen ”TEST” i kortest mulige perioder.
Gennemsnitlig tid inden belastning bliver for varm.
Blinklys / tågebaglygte 1-2 min. Øvrige funktioner 2-4 min.
NB. Funktionerne nr. 9-10-12 har ingen belastning.

Effekt i belastning

Højre blinklys 21 W
Venstre blinklys 21 W
Tågebaglys 21 W
Højre baglys 06 W
Venstre baglys 06 W
Stoplys 06 W
Baklys 06 W

Testline kan leveres I følgende varianter:
* Med 13 pol stik ISO 11446 DIN 72570 Bestillingsnr. 12755
* Med 7 pol stik ISO 1724 Bestillingsnr. 12655
Den mest alsidige løsning vil være:
Testline 12755 med adapter nr. 12945 ISO 11446 til WeSt stik ISO 1724 7+6, der er både 7 og 13 pol stik.
Denne kombination vil dække alle 7 og 13 polede stik kombinationer.
Visse biler kræver dog Adapter …………. Bestillingsnr. 12942

testline12757Testline med lampesimulering

13-pol
Bestillingsnr. 12757

Testline nr. 12757 er en videreudvikling af Testline nr. 12755.
Nyere biler får flere og flere avancerede kontrolfunktioner, hvor man oftest måler på spidsstrøm.
Det er derfor vigtigt at testudstyr til afprøvning af stikdåser, belastningsmæssigt efterligner lygterne/lamperne på en trailer bedst muligt.

Denne lampesimulation er meget vigtigt, da en lampe har en spidsstrøm, der er ca. det dobbelte af kontinuerlig strøm. G.S.E. har derfor udviklet en lampesimulering, så testline efterligner en 21W lampe ca. 95% i blinklys, stoplys og tågebaglygte. Baglys har ikke lampesimulering men belastning, da spidsstrømmen er meget lille. Desuden er nyere biler forsynet med display/kontrolfunktioner til visning af om alt lys på trailer virker. For at værkstedet kan kontrollere, om disse kontrolfunktioner virker korrekt, skal man kunne afbryde belastning i Testline.

Testline nr. 12757 er udstyret med afbrydere for hver lysfunktion.
Lysdioderne 1-8 er dobbeltvirkende. Når belastning er aktiv er lysdioden grøn; Den skifter til rød ,når belastning er afbrudt, enten når den afbrydes manuelt eller ved overbelastning. Uden belastning vil lysdioderne på testline 12757 ikke blinke med et CAN-BUS signal, hvilket specielt VW ofte gør når belastningen er afbrudt. Dette problem har G.S.E. nu elimineret.

I funktionerne 9-10-12 er lysdioder kun enkeltvirkende og uden belastning.

Testline nr. 12757 er som standard forsynet med 13 pol stik og 4,5m ledning, men kan leveres som prøvestik nr. 12707.

Effekt i belastning

Højre blinklys 21 W
Venstre blinklys 21 W
Tågebaglys 21 W
Højre baglys 12 W
Venstre baglys 12 W
Stoplys 42 W
Baklys 12 W

testline12855Testline med belastning til 24 V lastbiler

Testudstyret kan leveres til lastbiler som MAN, Mercedes, Volvo etc., der alle har CAN-BUS/ Check control systemer.
Testline 12855 kan anvendes til alle biler, både med og uden CAN-BUS/ Check-Control

Bestillingsnr.: 12855

15 Pol:
Testline 12855 har 10 meter kabel.

For testline - Effekt i belastning:

Højre blinklys 21 W
Venstre blinklys 21 W
Tågebaglys 21 W
Højre baglys 08 W
Venstre baglys 08 W
Stoplys 08 W
Baklys 08 W

 

Test af lastbiler med CAN-BUS systemer:

Testline 12855 og prøvestik 12805 har indbygget en automatisk belastning specielt til afprøvning af lastbiler med CAN-BUS / Electronic control systemer.

Begge blinklys,samt tågebaglygte belastes automatisk. Begge baglys, og stoplys har en konstant belastning på 8W.
Øvrige funktioner har ikke belastning.

Test af lastbiler med og uden CAN-BUS systemer:
Belastningen, der er indbygget til afprøvning af lastbiler med CAN-BUS systemer, giver samtidigt en korrekt afprøvning af lastbiler uden disse systemer, da ledningsnet og stikforbindelser belastes, og fejlvisning på grund af dårlige forbindelser kan undgås.

For at aktivere belastningsfunktionen, skal knappen ”TEST” trykkes ned.

De grønne lysdioder:
Har Testline været aktiveret for længe vil belastningen blive for varm, og en termosikring frakobler belastningen. Samtidig vil de pågældende grønne lysdioder lyse rødt. Når lysdioden igen lyser grønt, er belastningen igen aktiv.

Derfor anbefales det kun at nedtrykke knappe ”TEST” i kortest mulige perioder.

Gennemsnitlig tid inden belastningen bliver for varm:
Blinklys/tågelygte 1-2 min.
Øvrige funktioner 2-4 min.

NB. Funktion nr. 9 har ingen belastning.

gse raco

Send os en mail med din bestilling: order@raco.dk